Suzuki SV 650 S/N
Suzuki SV650S K4 |
Modell
Ez a modell nem ismeretlen számomra. Eső korlátlan kategóriás nagymotorom is a jól bevált. Suzuki SV650S volt szerencsém alaposan meg ismerni minden oldalról.
A Suzuki először 1999-ben dobta piacra az SV650-et ez még a jól ismert ,,csővázas” volt ami ikonikussá vált. A V-twin (V-ikermotor köznyelvben V2) élmény jegyében, a típus szinte azonnal legendává vált a motorosok körében világszerte.
Ez a sokoldalú motorkerékpár nemcsak városi utakon lehet kiválóan használni, de a versenypályán is jól érzi magát. A V2- es élménygép ebben az időszakban a Suzuki legújabb innovációit sorakoztatta fel. Az új SV650 most még magasabbra teszi a lécetz új SV650 a motorosok álomgépe, ami bárhova elrepít Főleg ha V2 fanatikus vagy.
A motor blokk nem volt ismeretlen a motorosoknak már előtte több modellben is alkalmazták, és az SV debütálásával együtt a V-Stromba is ugyan ez a rövid lökettérfofatú V2 blokk került, későbbiekben a DL 650 és DL 1.000-ben is ugyan ezeket a blokkokat találhattuk meg.
Eltérések
Bár az SV esetében jóval magasabb maximális fordulatszámot engedtek a Japán mérnökök és révén, hogy a Suzuki V-Strom inkább túra notor, ebből adodóan az első és hátsó lánckerék mérete is más és más. Továbbá a váltó áttétek is más értéket mutatnak, így, a túra motorozáshoz jobban illeszkedik.
Az SV 650 készült S és N verzióval is az ,,S” a Sport stílust jelöli, míg az N inkább a ,,Naked” stílus kedvelőinek tökéletes választás.
Suzuki SV 650 S |
Igaz a fent látható S verzió gyárilag hasidommal érkezett, de a fotózás előtt sikerült elhagynom a Gyászba…
Az SV kupa indulás előfeltétele csupán annyi volt, hogy egy pár ezer forintos éves tagdíjat kellett befizetni és SV Clubb tagnak kellett lenni. A 6 db pályanap összesen még a 40.000 forintot sem érte el, így eléggé népszerűvé vált ez a verseny.
Eleinte a jól ismert Csővázas SV került forgalomba 99-től 2003-ig, majd a K3 szériával megjelent az Alumínium váz.
Bár az S és N között nagyon nagy hasonlóság van, azért érdemes megjegyezni, hogy a Naked verzió az tényleg Naked…
Naked
Nem található rajta fejidom, sem csutka kormány, ebből kifolyólag a motoros testtartása is teljesen más, kényelmesebb. Persze, nem mondható tipikusan ,,hasalós ” motornak az S verzió sem, de mindenképpen Sportosabb testtartást igényel, és pár száz kilométer után igencsak csak el lehet zsibbadni rajta, de valljuk be, nem is azért készültek ezek a motorok,hogy egy Budapest-München távot tegyünk meg vele mindennap.
Eleinte elérhető volt 400 köbcentis változatban is, de ettől gyorsan megszabadultak a Japánok, maradt inkább ,,belpiacos” a 400-as SV (szerencsére)
35 kW?
Ezt váltotta fel a 35 kW-ra lekorlátozott 650-es, ami azoknak a motorosoknak volt ideális akik még nem rendelkeztek A korlátlan jogosítvánnyal, de mégis szerettek volna már a nagyok közé tartozni így A2 jogosítvánnyal vígan lehet vezetni őket de ki hangsulyoznám,hogy a Suzuki SV 650 nem kofejezetten kezdő motor. Csak akkor javasolnám,hogy ha már van motoros rutin és tudás, nagyobb motorok körében.
Nah de nézzük meg egy kicsit, hogy milyen műszaki adatokkal rendelkeznek ezek a vasak:
- Hengerűrtartalom. 645cm3.
- Furat x löket: 81 x 62,6 mm
- Szelepek száma és vezérlése: DOHC 4/henger
- Fogyasztás. 4L / 100 km. (Bár ez nálam inkább 6 felett)
- Teljesítmény. 73LE.
- Nyomaték. 64Nm.
- Menetkész tömeg. 198kg.
- Ülésmagasság. 785mm.
- Tank térfogat: 17 Liter
- Üzemanyag ellátó rendszer 2003-ig karburátor utána injektor
- Motor típusa: Vízhűtéses/4 ütemű/90 fokos V-típusú 2 hengeres/DOHC/4 szelepes
- Első kerék: 120/60-ZR17
- Hátsó kerék: 160/60-ZR17
- Tengelytáv 1445 mm
- Magassága 1090 mm
- Szélessége 760 mm
- Első futómű: 41mm Teleszkóp 120mm rugóuttal
- Hátsó futómű: lengőkaros felfüggesztés, progresszív rugóval, 7 lépcsőben állítható rugó-előfeszítés hűtő (csak előfeszités állítható), 125mm rugóúttal
- Fék elöl: 2 Dugatyús 290 mm-es dupla úszóágyas féktárcsa
- Fék hátul: 1 dugatyús szimpla féktárcsa 220 mm
Pár szervíz adat:
- Normál gyertya CR8E
- Dugattyúk száma 2
- Motorolaj mennyisége 2.7
- Motorolaj (szürőnélkül) 2,3 liter
- Első lánckerék mérete fogszám 15
- Hajtott lánckerék fogszám: SV 650 N 45, SV 650S 44 fogszám
- lánc mérete 525
- Akkumulátor Code FT12A-BS
- Fényszóró típusa: H4
- Hátsó lámpa 12V Led
Szinkódok:
SV 650 – 1999:
Y7E Light Jay Blue metál
Y7M Pearl Helios Red
SV 650 – 2000:
Y7M Pearl Helios Red
Y9H Pearl élénk sárga
YC2 Candy Grand Blue
Y7L Saturn Fekete
SV 650 – 2001:
YC2 Candy Grand Blue
Y9H Pearl élénk sárga
19A Candy Anthers Red
Y7L Saturn Fekete
SV 650 – 2002:
YD8 Metallic Sonic Silver
YC2 Candy Grand Blue
Y9H Pearl élénk sárga
Y7L Saturn Fekete
SV 650 – 2003:
YC2 Candy Grand Blue
YD8 Metallic Sonic Silver
Csak SV 650 S:
YAV Burning Copper Metallic
Csak SV 650 N:
33J Pearl Újdonság Fekete
SV 650 – 2004:
YC2 Candy Grand Blue
YU9 Pearl Orpiment Yellow
YAY Pearl Nebular Black
SV 650 – 2005:
YEC Pearl Flash sárga
YC2 Candy Grand Blue
YU7 Pearl Crystal Red
YAY Pearl Nebular Black
SV 650 – 2006:
YHH Marble Rakis Red
YHJ Candy Napoleon Blue
YHF metál fantomszürke
YDV Metallic Euclase Silver
SV 650 – 2007:
YKY Pearl Vigor Blue
YHL Candy Sonoma Red
YHG metál Oort szürke
YAY Pearl Nebular Black
SV 650 – 2008:
YKZ Candy Indy Blue
YPA Pearl Mirage fehér
YLF metál Thunder szürke
YAY Pearl Nebular Black
2005 |
2006 |
2007 |
Következő cikkben a Motor olajcseréről olvashatsz.
3 thoughts on “Suzuki SV 650 S/N”