Carlo Pernat, Bastianini menedzsere azt nyilatkozta szerinte komoly problémák vannak a KTM-nél. Nincs elég pénz a MotoGP-ben a versenyzéshez a KTM csapatban. Korábban írtunk róla, hogy Csődöt jelenetett a KTM. Egyúttal a KTM vezetősége bejelentette, hogy egyelőre leállítják a MotoGP gépek fejlesztését.
Bár a KTM-nél pozitívan gondolkodnak. Még bíznak benne, hogy megmenthető a cég, amit valószínűleg áthidaló kölcsön formájában meg is tudnak oldani.
Bastianini KTM MotoGP…
2024 Juniusában, még arról írtunk, hogy a 2025-ös MotoGP, KTM rajtrácsának legújabb pilótái, Enea Bastianini és Maverick Viñales. 2025-ben csatlakozott a Red Bull KTM Tech3- hoz . Mindkét versenyző több évre szóló szerződésben csatlakozik az osztrák gyártóhoz.
Ekkor még minden bizonnyal mit sem sejtett a két pilóta, akik több éves szerződést írtak alá a KTM csapatához.
Mára már bebizonyosodott, hogy több mint 130.000 motort nem sikerült eladniuk, és ez mellett még 2.5-3 milliárd Eurós tartozást, és adósságot sikerült összehozni. Ezek a számok bizony nem mutatnak túl jól. csődvédelem kérése után, a szakértő (aki csak első rápillantásra megnézte az adatokat), is úgy nyilatkozott, hogy nem sejtette,hogy ekkora a baj. Ami biztos, hogy a komoly elbocsájtások mellett hosszabb időre le kell állítani a termelést.
Ez is érdekelhet: Karácsony árnyékában: KTM dolgozói fizetés nélkül maradnak.
A KTM korábbi sajtótájékoztatóin, eddig mindenki elég pozitívan nyilatkozott. Arról adtak tájékoztatást,hogy a Király kategóriát azaz a MotoGP versenyeik nincsenek veszélyben. Révén, hogy a megszorítások a MotoGP csapatot is érintik az, hogy ,,nincs veszélyben” kissé túlzás.
„A KTM szilárd alapokkal rendelkezik, de ahhoz, hogy a Ducati vagy az Aprilia szintjére lépjen, további erőforrásokra van szüksége, amelyek jelenleg nem biztosítottak – mondta Pernat a ZamTube podcast vendégeként. – A MotoGP-ben drága a fejlesztés, a KTM pénzügyi lehetőségei pedig jelenleg erősen korlátozottak. Ez egy valódi potenciállal rendelkező projekt, de időre, külső forrásokra és stabilitásra van szüksége ahhoz, hogy lábra álljon.”
Carlo Pernat megemlítette, hogy amikor megállapodtak a KTM -el, még más volt a helyzet, ezt ma már nem tennék. „Világos határokra van szükség. Mivel az nem lehet, hogy aláírsz egy szerződést egy csapattal vagy egy gyártóval, majd másnap azt látod, hogy változás van a kulcspozíciókban.” – fejezte ki rosszallását.
Igaz a barcelonai teszten még füligért a szája Bastianininek. Nagyon elégedett volt a motorral. ,,Egyszerűen mint ha rám öntötték volna” – nyilatkozta Bastianini. Igaz a tesztet nem sikerült befejezni, a egy bukás miatt.
Írd meg a saját cikked, storyd
Nézd meg Facebook oldalunkat is, további érdekes tartalmukért vagy írj nekünk e-mailt: info@motorosokvilaga.hu
Na ez az igazi szívás
Kíváncsi vagyok mi lehet a háttérben. KTM túl nagy gyár, és túl stabil, hogy csak úgy csődbemenjen. Itt 100 h van valami amit még nem árultak el.