)

)
Kezdőlap » EU-s bevont jogosítvány: Szigorúbb büntetések a szabályszegőknek

EU-s bevont jogosítvány: Szigorúbb büntetések a szabályszegőknek

Bevont jogosítvány. Az új vezetési tilalom szabályok célja a közúti balesetek csökkentése és a felelősség egységesítése az EU-ban. ittas vezetés Európai Unió gyorshajtás közlekedési szabálysértés vezetési tilalom.

Külföldön bevont jogosítvány? Új szabályok érkeznek a külföldön bevont jogosítványokra. Az Európai Unió újabb lépést tesz a közúti biztonság fokozása érdekében: a súlyos közlekedési szabálysértéseket elkövető sofőröket a jövőben nemcsak abban az országban tilthatják el a vezetéstől, ahol a szabályszegést elkövették, hanem az egész EU területén is.

Mindenhol érvényes vezetési tilalom.

Az Európai Parlament és a tagállamok képviselői egy ideiglenes megállapodásban rögzítették, hogy a jövőben az uniós állampolgárokat közlekedési szabályszegéseikért egységesen vonják felelősségre. Jelenleg, ha egy sofőr például Franciaországban veszélyesen száguldozik, de a jogosítványát Németországban szerezte, akkor a vezetési tilalom kizárólag Franciaországban érvényes. Az új szabályok szerint viszont a kibocsátó ország is köteles lenne elismerni és végrehajtani a vezetési tilalmat, amely így az egész EU-ra kiterjedne.

Gyorshajtás és ittas vezetés? Milyen szabályszegések esnek a szigorítás alá?

A rendelet elsősorban a legsúlyosabb közlekedési jogsértésekre fókuszál, például:

  • Ittas vagy bódult állapotban történő vezetés.
  • Extrém gyorshajtás.
  • Halálos kimenetelű balesetek okozása.

A szankció akkor lép életbe, ha a szabályszegés helye szerinti ország legalább három hónapos vezetési tilalmat szab ki, és az elkövető már minden jogorvoslati lehetőséget kimerített.

Szigorúbb szabályok a kezdő sofőrök számára.

A tervek szerint az új intézkedések a friss jogosítvánnyal rendelkező vezetőkre is nagyobb felelősséget rónak. A kezdő sofőrök esetében az olyan szabályszegések, mint az alkoholfogyasztás vagy a drogos befolyásoltság alatti vezetés, súlyosabb szankciókat vonhatnak maguk után. Az EU célja ezzel az, hogy a fiatal vezetők felelősségteljesebb közlekedési szokásokat alakítsanak ki, és ezzel csökkentsék a balesetek kockázatát.

Mikor léphet életbe a rendelet?

Bár az ideiglenes megállapodás már megszületett, azt még hivatalosan jóvá kell hagynia az Európai Parlamentnek és a tagállamoknak. Ha elfogadják, az új szabályok jelentős változásokat hozhatnak a közlekedésbiztonság terén. Egy egységesebb, szigorúbb uniós rendszert teremthetnek a szabályszegők felelősségre vonására.

Az intézkedések egyértelmű üzenetet küldenek. Az EU nem tolerálja a felelőtlen vezetést, és mindent megtesz a közlekedésbiztonság javítása érdekében.

Teljesen jogosan vetődik fel a kérdés a bevont jogosítvány terén, hogy mennyire lesz ez a jogszabály korrekt? Hiszen egyes országokban bevont jogosítvány az eredménye egy- egy közlekedési szabálysértésnek míg máshol ugyan azért csak csekket kapunk.

Vélemény, hozzászólás?