BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS piros és fehér színben jobb oldala

A tegnapi nap folyamán lerántották a leplet az új BMW R1300GS Adventure motorról. Ez kicsit olyan mintha a BMW saját magával versenyezne, mert mindig egyre magasabbra és magasabbra teszi a lécet.

Hiszen eddig is bátran kijelenthettük, hogy a motorok között a BMW gyártja az egyik, legjobb futóművet.  

Az új Adventure nem csak külsőben különbözik a ,,kis” testvérétől, a mérnökök nagyobb figyelmet szenteltek az ülésnek, ergonómiának, és ahogy a gyártó honlapján is szerepel, soha eddig nem látott mértéket ölt a szél és időjárás védelem harmóniája az irányíthatósággal, és a motorkezeléssel.

A bemutatón  Christof Lischka, a BMW Motorrad fejlesztési részlegének vezetője elmondta,hogy  az új Adventure azt a célt tűzte ki, hogy a túramotorok Etalonjává váljon, ami szerintem minden bizonnyal sikerül is, hiszen eddig is az volt. 

Piros színű BMW R1300GS szemből aminek világít a lámpája

Az új kialakitasú boxer motor,  amit elösször az 1300GS-nél mutattak be sokkal kompaktabb, mint az előző széria, a váltó a motorblokk alá került.

Teljesítménye 145 lóerő és 149 Nm leadására képes az új boxer. 

Az új felfüggesztés acélból készül és jelentősen optimalizált a beépítési hely szempontjából, így nagyobb merevséget sikerült elérni, mint az előző modellnél.

A korábbi acélcsöves megoldás helyett az új R 1300 GS Adventure most alumíniumból és kovácsolt alkatrészekből készült. Alumínium rácsos cső hátsó kerettel rendelkezik. 

Gyári alapfelszereltségként jár hozzá a dinamikus felfüggesztés-beállítás.

De a törpök élete nem csak móka és kacagás… és akkor jöjjön az ami számomra teljesen érthetetlen, hogy miért kell ebbe az irányban evickélni, felfoghatatlan.

Az új Bmw r1300gs adventure

ASA

Azaz automatizált váltó asszisztens. Annyit tesz, hogy teljesen automatikusan működteti a kuplungot és a váltót, természetesen a váltót továbbra is lehet működtetni manuálisan is, mármint úgy ahogy.  

Ugyanakkor ami tényleg hasznos lehet, belekerült az első és hátsó ütközés figyelmeztető rendszer, bár kétségtelen, hogy egy motoros azért általában látja, hogyha nekimegy valaminek nem kell erre külön felhívni a figyelmét… De mindenképpen hasznos lehet ha a hátulról érkező alacsonyan szálló pilótákra figyelmeztet.

Az előző modellnek voltak gyermekbetegségei a piacra dobáskor, ami sok motorosnál felháborodást keltett, reméljük erre most oda figyeltek, mert azért nem egy ,,kínai ” árkategóriájú motorról beszélünk.

Forrás: BMW Group

Írd meg a saját cikked, storyd

Nézd meg Facebook oldalunkat is

4 thoughts on “BMW R 1300 GS Adventure”

Vélemény, hozzászólás?