Kezdőlap » Merj álmodni: Az R9 fejlesztése a WorldSSP számára

Merj álmodni: Az R9 fejlesztése a WorldSSP számára

Ismerje meg az R9 új generációs Supersport motorkerékpárt, amely nem okozott csalódást a versenydebütálás során. WorldSSP. Merj álmodni: Az R9 fejlesztése a WorldSSP számára – Egy új versenykorszak kezdete. Yamaha R9. MotoGP. WorldSSP. Yamaha teszt.

A Yamaha Racing történetének új fejezete kezdődött két héttel ezelőtt Ausztráliában, amikor az vadonatúj R9 bemutatkozott az FIM Supersport-világbajnokságban. És ami a versenydebütálásokat illeti, a következő generációs Supersport gép nem okozott csalódást.

Új motort bevezetni egy Világbajnokságba?

Egy teljesen új motorkerékpárt bevezetni egy világbajnokság szintjén önmagában is hatalmas kihívás, különösen akkor, ha az elődje olyan legendás múlttal rendelkezik, mint az R6.

A Yamaha Motor Europe Motorsport Kutatás-fejlesztési csapata 2024 eleje óta titokban dolgozott az R9 fejlesztésén, szorosan együttműködve a japán mérnökökkel.

Az R9.

Az R9 egy rendkívül jelentős új modell, és ennek megfelelően a Yamaha minden idők legerősebb versenyzői és csapatai felállását állította össze a WorldSSP-ben. Három korábbi világbajnok csapat – Pata Yamaha Ten Kate, Yamaha BLU CRU Evan Bros Racing és GMT94 – indított hat versenyzőből álló csapatot, amelyben a fiatal tehetségek és a tapasztalt versenyzők egyaránt helyet kaptak, hogy az új gép a lehető legjobb esélyekkel indulhasson.

A csapatok először tavaly novemberben, a cremónai shakedown teszten próbálhatták ki az R9-et WorldSSP-specifikációban, majd folytatták saját előszezoni tesztprogramjaikat. Az európai rossz időjárás azonban korlátozta a teszteket, így az R9 gyakorlatilag ismeretlen tényezőként érkezett meg Ausztráliába az idény első versenyére.

R9 a GP teszteken.

A Grand Prix Circuit hivatalos előszezoni tesztje megmutatta, hogy a motorban komoly potenciál rejlik. Amikor elrajtolt az első forduló, Lucas Mahias (GMT94 Yamaha) az R9 első versenyén az első sorból indulva még nagyobb reményeket keltett.

Egy izgalmas futam következett, amelyben nem egy, hanem több R9 is harcban volt az élmezőnyben. A verseny két szakaszból állt, a versenyzőknek kötelező boxkiállást kellett teljesíteniük a táv felénél. A történet szinte költői módon alakult: Stefano Manzi (Pata Yamaha Ten Kate). Aki kétszer is a WorldSSP bajnokság második helyezettje volt. Megnyerte az R 9 első versenyét, mindössze 126 nappal azután, hogy az R6 utolsó győzelmét is megszerezte.

Legújabb YouTube-videónkban csatlakozhatsz a csapatokhoz Ausztráliában. Bepillanthatsz az évadnyitó versenyek előkészületeinek kulisszái mögé, miközben az R9 történelmet ír. Nézd meg az alábbi videót!

Forrás: Yamaha

Vélemény, hozzászólás?