Úgy tűnik, a Ducati új burkolatot mutatott be a hétvégi Sepang MotoGP Shakedown tesztjén.
Sepangi MotoGP teszt
Michele Pirro volt az egyetlen versenyző a malájziai pályán ezen a hétvégén az olasz gyártól a legújabb felszereléssel. Az újonc Fermin Aldeguer is részt vett a teszten, de a 2025-ös szezonban nem indul.
Pirro nem átlagos MotoGP motorokon ült Sepangban ezen a hétvégén. Köztük némelyik még festetlen karbon burkolattal volt látható.
A Shakedown pénteki (január 31-i) nyitónapja után a MotoGP közösségi oldalain közzétett fotón Pirro látható az egyik ilyen színezés nélküli MotoGp motoron.
A burkolat elejét nézve jól látható, hogy az első szárny alsó síkja megváltozott az előző szezonhoz képest. A külső rész most vékonyabbnak és mélyebb görbületűnek tűnik.
Motor oldalsó burkolata
A hivatalos MotoGP közösségi oldalakon közzétett eredeti kép, a felvétel szögéből adódóan, némileg elrejti a motor oldalsó burkolatának nagy részét, ami nem látszik.
A kép fehéregyensúlyának és fényerejének szerkesztése azonban további részleteket tár fel az árnyékterületen.
Az alsó síkot felfelé hozták a Ducati MotoGP burkolatának korábbi iterációihoz képest. Ezenkívül a bal oldali szárnyra nézve a külső felület íveltnek tűnik, nem pedig laposnak.

Bár ezeknek a változtatásoknak megvannak a maguk aerodinamikai előnyei, legnyilvánvalóbb indoklásuk közvetlenül az oldalsó szárny alsó síkja alatt található, ahol most egy sokkal magasabb légcsatorna található.
A légcsatorna formája megegyezik a Ducati által a tavalyi misanói teszten bemutatott alakkal – a burkolatfrissítést Jorge Martin és Enea Bastianini is elfogadta a 2024-es szezon hátralévő részére, de Francesco Bagnaia nem. Úgy tűnik azonban, hogy szélesebb és sokkal magasabb.
A képen látható, hogy a légcsatorna legfelső része szinte egy vonalban van a sárvédő tetejével, ahol találkozik a villaszárral. Összehasonlításképpen, a csatorna legfelső része Bastianini és Martinnak a tavalyi szezonban sokkal alacsonyabban végződött, amint az az alábbi képen is látható.
A csatorna mögött marad a tavaly bevezetett domború szakasz. A fotó nem sok lehetőséget ad arra, hogy nagy biztonsággal elmondhassuk, hogyan módosult a szárny ezen része 2025-re, ha egyáltalán módosult.
Shakedown teszt és a motor hátulja
A motor hátulja felé nézve – a fotó megint nem adja jól vissza – úgy tűnik, hogy van egy további pár „stegosaurus” szárny, korom színben, amelyek – vizuálisan – közvetlenül Pirro karja mögött helyezkednek el. Úgy tűnik, hasonlóak a motor farrészére szereltekhez, bár egyértelműen előre vannak szerelve, és a két elem között van egy csatlakozó.
Az ergonómiát figyelembe véve ezeket az ülésegység mögé kell elhelyezni. Azért, hogy ne korlátozzák a versenyző mozgását, bár a képről nem tudjuk pontosan megmondani, hogy hol helyezkednek el.