Yamaha bemutatta hivatalosan is a kuplungkar nélküli MT09 -et

Yamaha kuplungkar nélküli MT09

Immár hivatalosan is bemutatta a Yamaha a kuplungkar nélküli MT09 -et. Kézi váltóval rendelkezik, de használható automata váltós üzemmódban is.

Yamaha szerint ,,ez a jövő motorja, és a technológiai fejlesztésünk minden lépése arra törekszik, hogy magával ragadóbb vezetési élményt nyújtson Önnek, még inkább addiktív és örömtelibb.” Tette közzé a Yamaha.

Személy szerint egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy a Yamaha, vagy bármelyik másik motorgyártó csinált volna egy közvélemény kutatást a motorosok körében, hogy ténylegesen ezt szeretnék-e. Ami biztos, hogy ez a jövő zenéje, hogy ezt a fejlesztést, hogyan fogadják majd a motorosok. Ezt hamarosan az idő megválaszolja.

,,Átírja a szabályokat!” Így jellemezték a Yamaha mérnökök a nemrég bemutatott, Y-AMT váltóval rendelkező MT-09 -et.

Kuplungkar nélküli Yamaha MT09 Y-AMT váltóval.

A motor új LED fényszórókat és lámpákat kapott. Ezek mellett még sportosabb kialakítást kapott és az utas ülés is, már különálló lett. Mégis mindenki inkább az új váltóra kiváncsi, ami eléggé megosztja a motoros társadalmat, hogy ez mennyire jó avagy rossz.

Ami biztos, hogy személyesen is ismerek olyan Yamaha tulajdonost, aki olyan problémával küzdött, hogy a motor gondolt egyet, és leállt. Neki a piros vész leállitó kapcsoló volt kontakt hibás. Az is önmagában eléggé veszélyes tud lenni, volt is majdnem esés belőle, mikor körforgalomban bedöntött motorral csak úgy leállt. Akárhogy is szépítjük a dolgot, ami elektromosan van működtetve annak sokkal nagyobb a meghibásodása mint ami mechanikusan. Révén, hogy ezeket a motorokat nem csak 1 – 2.000 kilométeres korukban használják, hanem 70-80-100.000 km után is, bele lehet gondolni, hogy milyen jó is lesz, mikor a motor kanyarban gondol egyet és egy kontakt, vagy érintkezési hiba miatt vált egyet…

AT: AUTOMATA SEBESSÉGVÁLTÓ

Az AT bekapcsolásakor két program közül választhatunk, amelyek megfelelnek a különböző motorozási szokásoknak. A MODE gombbal bármikor könnyen megváltoztatható a kiválasztott üzemmód. A D+ MODE sportos sebességváltást állít be. A fordulatszámot jóval magasabb értékig engedi és későbbi a sebességváltás, hogy megőrizze a motorozás izgalmát, miközben továbbra is kínálja a teljesen automata sebességváltó előnyeit. A D MODE visszafogottabb sebességváltási élményt biztosít, miközben alacsony fordulatszámot tart. AT üzemmódban a nyomógombok segítségével válthatunk fel illetve le.

Elfelejthetjük a gyujtáskapcsolót, megérkezett a Yamaha MT-09-be a kulcs nélküli indítás.

A motor erőforrása az elődből jól ismert 890 ccm-es sor 3-as blokk.

A Yamaha azt ígéri, hogy hamarosan több modellben is elérhetővé válik az Y-AMT váltó, már alig várjuk…

Írd meg a saját cikked, storyd

Vélemény, hozzászólás?