A Suzuki 99 -ben dobta piacra elösször a jó öreg SV motort, eredetileg naked verzióban. Ez a teszt a Suzuki SV 650 S motorról készült. Bár igencsak 20 év távlatából már nem kifejezetten új motor, de mégis, még mindig nagyon közkedvelt típus.
Ami legelőször feltűnik, amikor meghalljuk a hangját, hogy ez valami más. Bár nem megy ritkaság számba a V2 blokk elrendezés azért nem ez az átlagos. Hiszen egy sor 4 hengerelrendezéssel jóval sűrűbben találkozhatunk, révén,hogy sokkal több szaladgál belőlük az utakon.
A Suzuki nagyon jól eltalálta ezt a konstrukciót, olyannyira, hogy egy igazi ikonikus motor maradt, a mai napig. Arról nem is beszélve, hogy a mai napig lehet a márka kereskedésekben új SV-t kapni.
Két féle verzióban készült, 650 és 1.000 köbcentisben, igaz a sportosabb ( nem sport motor, de sportosabb ) SV 650 S és SV 1000 S csak a K4 megjelenésével azaz 2004 -ben debütált. Létezik az N mint Naked, és S mint Sport verzió belőlük, de egy igazi vérbeli Sport motortól azért távol áll. Főleg, hogy ha összehasonlítjuk kategóriájában és márkában azonos GSX-R 600 -al, akkor mindenképpen meg kell jegyezni, hogy a GSX-R 600 ami sportmotor, már 2004 – ben is jóval előrébb járt, mint az SV. Az SV S verzióját inkább mondanám akkor ,,Light” verziónak. Bár ez a teszt a Suzuki SV 650 S verzióról készült, de mindenképp meg kellett emliteni, hogy azért az S elnevezés ne tévesszen meg senkit.
Ugyanakkor mindenképpen jóval sportosabb egy Suzuki SV 650 S mint egy Naked motor. Erről árulkodik többek között a csutka kormány, ülés pozíció és az idomok is. Ez tipikusan az a motor, amit valaki vagy nagyon fog szeretni és fanatikus lesz, vagy nagyon nem fog szeretni. Azok, akik előtte mindig is sor négyes motorokon ültek, azoknak a V2 eleinte nagyon furcsa lehet, hiszen alap tulajdonságánál fogva jóval nyomatékosabb egy V2 ami már alsó fordulatszám tartományban is megindul.
Teszt a Suzuki SV 650 S motorról
Vannak olyan motorosok, akik csak V2-vel szeretnek motorozni, és nem is akarnak mással. Ugyanakkor vannak akik sor 4 után azt mondják, hogy ő nekik nem jön be, egyszerűen nem tudnak vele menni normálisan. Igaz minden csak megszokás kérdése.
A 650-es verzió 72 lovas viszont nyomatékban nem szűkölködik. Akik ezen tanultak meg motorozni minden bizonnyal nyomatékból motoroznak.
Egy nagyon élvezhető motor, hogy ha rendbe van tartva, ugyanakkor nem mondanám tipikus kezdő motornak, hiszen okozhat meglepetéseket egy kezdőnek. Kanyarban a V2 mivoltja miatt sokkal drasztikusabban reagálja le a motor a gázadást, és a gáz elvételt is, révén,hogy akkora motorfék van benne, ami meglepetéseket is okozhat.
A visszaváltáshoz szigorúan meg kell tanulni a gázfröccsel való váltást, mert kérdés nélkül azonnal blokkolja a hátsó kereket. Ugyanakkor kanyarban gázadásnál egy másodperc alatt a szemköszti sávban, vagy az árokban találhatjuk magunkat,hogy ha nem figyelünk.
Ami negatívum
Amit negativumként tudnék megemliteni, hogy eléggé gyengének mondható az első fék a hátsó meg egy vicc kategória kb. mint ha egy kapcsoló lenne rajta, ami vagy fog vagy nem.
Amit mindenképp érdemes tudni, hogy hajlamos rá, hogy melegedjen a hátsó henger. Aminek köszönhetően elég könnyen megadja magát a főtengely csapágy, ami kicsit gyengébb minőségű, és ma forgalomban lévő SV-k már igencsak veszélyeztetettek. Ha ilyen motort tervezel venni, mindenképp érdemes a szerelőddel konzultálni, hiszen érdemesebb kicseréltetni inkább egy ,, jó” csapágyat, mert ha bekövetkezik a baj, akkor azt érdemes tudni, hogy az egész országban nem kapni főtengelyt és hajtókart hozzá, pont azért mert ez egy gyakori hiba.
Írd meg a saját cikked, storyd
Nézd meg Facebook oldalunkat is.