Teszt: BT023 Gumi

Teszt Bridgestone BT023 gumi

Ez a teszt a Bridgestone BT023 Gumi több ezer kilométeres használatának az összefoglalásáról szól. Bár a gyár úgy hirdeti, hogy túra/sport gumi ez valahogy mindig félrecsúszik. Alaposan volt lehetőségem több ezer kilométer alatt megismerni ezt a gumit. De mindig arra a következtetésre jutok, hogy nem létezik, legalábbis számomra a sport / túra kategória a gumik terén. Valami vagy sport, vagy túra.

Itt azért megállnék egy másodpercre, mert ezzel nem önmagában a Bridgestone gumit szeretném lepontozni, vagy leszólni mert igenis, hogy gyárt nagyobb jó, és jól tapadó gumikat. Az S-es szériák pl. kimondottan jók szerintem, illetve a többi pályára készült gumik is.

Egy Bridgestone BT023 gumi teszt összefoglalva.

A gyár szerint, 30%-al jobban teljesít az elődjéhez képest, ami a BT 021 volt, bár a 30% soknak tűnik, főleg ha valaki használta a 023-at, elgondolkodik, hogy akkor milyen lehetett a 021.A hátsó guminál három zónás konstrukciót alkalmaztak, ami mindenképpen az előnyére szolgál.

A zajszintet meg se említeném, mert szinte nincs is hangja a guminak, kifejezetten csendes ez a gumi. A nedves tapadása is jó, túrázgatós tempónál. Szárazon, hááát…. Szárazon jön elő az a része a dolognak, amivel leginkább problémám akadt. Muszáj ki hangsúlyoznom a BT023 gumi esetében, hogy amennyiben te KRESZ kompatibilisen közlekedsz tökéletes választás lehet, de a KRESZ kompatibilis közlekedés, az nem sportos közlekésre utal.

Nagyobb tempóról intenzívebben fékezve is jól teljesít, jó a tapadása, ahol leginkább problémás, az az oldal irányú tapadás, nem egyszer kerültem vele olyan helyzetbe, hogy tökéletes kanyar, tökéletes minőségű aszfalt, persze,hogy egyből arra gondol az ember, hogy nah itt jól bedönti a motort az ember a kanyarba…. Hát ezzel a gumival nem kell ilyenekre gondolni, többször előfordult, hogy nem is túl mélyre… kb 40-45° dőlésnél egyszerűen elpattogott a hátulja és ezáltal az egész motor métereket. Persze ilyenkor egyből gondolhatnánk, hogy nem jó futómű beállítás, vagy guminyomás, elvégre sok mindentől lehet ez. De azt kell, hogy mondjam, hogy vadonatúj futómű volt a motor alatt, és 20 év tapasztalattal már a gumi nyomást is jól be tudom állítani. Ez a gumi ennyit tud és pont.

Hangsúlyozom, tökéletes túrázáshoz, de sportosabb közlekedésre nem ajánlanám. Tartósságára nem lehet panasz, jól bírja, de itt is igaz az arany szabály. Egy gumi vagy kopik és tapad, vagy nem kopik, és nem is tapad (annyira) de cserébe sok kilométert elgurul.

Írd meg a saját cikked, storyd

Nálam az első 8.000 kilométert bírt, a hátsó még jó volt, de együtt cseréltem le más márkára.

Amennyiben nem a pályázás a célod, meg a nagy tempós közlekedés, hanem a túrázás, teljesen jó.  Lehet menni vele nagy tempót, de nem hozza azt a szintet, mint egy sport gumi.  

Teljesen rendben van.