Még a napjainkban is sokat emlegetett GSX-R 750 srad a maga idejében a Suzuki gyár egyik legnagyobb dobása volt talán.
Minden bizonnyal sokan emlékeznek még a 90-es és 2000 évekre, mikor ezektől a motoroktól viszhangzott a környék. Mai napig is bennem él, mikor még mindenki tátott szájjal csodálta az utcán mikor elhaladt a legendás GSX-R 750 srad.
Ebben az időszakban a 750- es osztályt már- már kezdték elengedni világszerte, inkább az 1.000 ccm-t hirdették mindenhol. Igaz Magyarországon a szocializmus visszavetett minket, és le voltunk maradva nyugathoz képest. Ezt jól mutatta mikor a német turisták megjelentek a Balatonon, és mindenki csillogó szemekkel figyelte a vasakat,hogy ilyen is létezik?!
Akkor debütált ez a motor, amikor a FireBlade és a ZX-9R azzal voltak elfoglalva, hogy egymást verjék minden hétvégén.
Akkor még nem tudtuk, de ezzel kezdetét vette egy hosszantartó keresztes hadjárat a 750-es sportmotorok világában. Bár nem hagyták ki az 1000 köbcentis boomot, vagy ami azt illeti, a 600 köbcentisét sem.
Az elektronikus üzemanyag-befecskendezés először GSX-R-en jelent meg. Nagy, 46 mm-es fojtószelepházzal, alapfelszereltségként kormánycsillapítóval, 5 mm-rel rövidebb tengelytávval. Megváltozottatták belső és külső áttételek méretét és módosítottottak az alvázon is. Felfüggesztésen és fékekeken is faragtak. Amasszív airbox miatt a teljesítmény elérte a 128 LE-t. Egy csoda volt ezen motorozni. A Suzuki még jobbá tette a kategóriaelső sportmotorját.
A rendszer felügyelte a víz és a beszívott levegő hőmérsékletét, a környezeti és a beszívott levegő nyomását, a fojtószelep helyzetét és a motor fordulatszámát, hogy optimális levegő/üzemanyag keveréket biztosítson alacsony és magas fordulatszámon egyaránt.
Adatok
Modell: GSX-R 750 srad
Évjárat: 1999.
Motor: Négy ütemű, kereszt irányú négy hengeres DOHC hengerenkénti 4 szelep.
Lökettérfogat: 749 ccm
Furat x löket: 72×46
Kompresszió: 12.0:1
Hűtés: Vízhűtéses
Olaj: 10W40
Gyújtás: ECU által vezérelt elektronikus gyújtás.
Gyújtógyertya: NGK CR9E
Teljesítmény: 95.4 kW 128 Le 12.000 RPM-nél
Nyomaték: 82.3 Nm 10.000 RPM-nél
Váltó: 6 sebességes
Lánc: 525, O gyűrűs, 108 cm hosszúságú
Áttételi arányok:
- 2.63
- 1.95
- 1.57
- 1.36
- 1.23
- 1.12
Első futómű: 43 mm Showa állítható rugó előfeszités, 15 mm rugó előfeszités.
Hátsó futómű:Lengőkar, progresszív csillapítás. Teljesen állítható, 10 mm előfeszités.
Első teleszkóp: 120 mm
Első gumi: 120/70 ZR17
Hátsó gumi: 190/50 ZR17
Méretek:
- Hosszúság: 2055 mm
- Szélesség: 720 mm
- Magasság: 1135 mm
Száraz/nedves súly: 178/195 kg
0-100 km/h: 3.4 másodperc
Végsebesség: 265 km/h
Kék/fehér
Piros/fehér/fekete
1999