GSX-R 750 srad

Suzuki GSXR 750Srad szemből kék e fehér színben.

Még a napjainkban is sokat emlegetett  GSX-R 750 srad a maga idejében a Suzuki gyár egyik legnagyobb dobása volt talán. 

Minden bizonnyal sokan emlékeznek még a 90-es és 2000 évekre, mikor ezektől a motoroktól viszhangzott a környék. Mai napig is bennem él, mikor még mindenki tátott szájjal csodálta az utcán mikor elhaladt a legendás GSX-R 750 srad.

Ebben az időszakban a 750- es osztályt már- már kezdték elengedni világszerte, inkább az 1.000 ccm-t hirdették mindenhol. Igaz Magyarországon a szocializmus visszavetett minket, és le voltunk maradva nyugathoz képest. Ezt jól mutatta mikor a német turisták megjelentek a Balatonon, és mindenki csillogó szemekkel figyelte a vasakat,hogy ilyen is létezik?!  

Akkor debütált ez a motor, amikor a FireBlade és a ZX-9R azzal voltak elfoglalva, hogy egymást verjék minden hétvégén.

Akkor még nem tudtuk, de ezzel kezdetét vette egy hosszantartó keresztes hadjárat a 750-es sportmotorok világában. Bár nem hagyták ki az 1000 köbcentis boomot, vagy ami azt illeti, a 600 köbcentisét sem. 

Az elektronikus üzemanyag-befecskendezés először GSX-R-en jelent meg. Nagy, 46 mm-es fojtószelepházzal, alapfelszereltségként kormánycsillapítóval, 5 mm-rel rövidebb tengelytávval. Megváltozottatták belső és külső áttételek méretét és módosítottottak az alvázon is. Felfüggesztésen és fékekeken is faragtak. Amasszív airbox miatt a teljesítmény elérte a 128 LE-t. Egy csoda volt ezen motorozni. A Suzuki még jobbá tette a kategóriaelső sportmotorját.

A rendszer felügyelte a víz és a beszívott levegő hőmérsékletét, a környezeti és a beszívott levegő nyomását, a fojtószelep helyzetét és a motor fordulatszámát, hogy optimális levegő/üzemanyag keveréket biztosítson alacsony és magas fordulatszámon egyaránt.

Adatok

Modell:  GSX-R 750 srad

Évjárat: 1999.

Motor: Négy ütemű, kereszt irányú négy hengeres DOHC hengerenkénti 4 szelep.

Lökettérfogat: 749 ccm

Furat x löket: 72×46

Kompresszió: 12.0:1

Hűtés: Vízhűtéses 

Olaj: 10W40

Gyújtás: ECU által vezérelt elektronikus gyújtás. 

Gyújtógyertya: NGK CR9E

Teljesítmény: 95.4 kW 128 Le 12.000 RPM-nél

Nyomaték: 82.3 Nm 10.000 RPM-nél

Váltó: 6 sebességes

Lánc: 525, O gyűrűs, 108 cm hosszúságú

Áttételi arányok: 

  1. 2.63
  2. 1.95
  3. 1.57
  4. 1.36
  5. 1.23
  6. 1.12

Első futómű: 43 mm Showa állítható rugó előfeszités, 15 mm rugó előfeszités.

Hátsó futómű:Lengőkar, progresszív csillapítás. Teljesen állítható, 10 mm előfeszités.

Első teleszkóp: 120 mm

Első gumi: 120/70 ZR17

Hátsó gumi: 190/50 ZR17

Méretek

  • Hosszúság: 2055 mm
  • Szélesség: 720 mm
  • Magasság: 1135 mm

Száraz/nedves súly: 178/195 kg

0-100 km/h: 3.4 másodperc 

Végsebesség: 265 km/h

Kék/fehér

Piros/fehér/fekete