Dainese Forradalmi bukósisak újrahasznosítási project indul.

Dainese bukósisak újrahasznosítási project: A Dainese, az AGV Helmets tulajdonosai bejelentették a világelső sisak-újrahasznosítási és -gyártási rendszert, amely több tonnával csökkentheti az eredeti műanyag felhasználást, mindezt anélkül, hogy veszélyeztetné a motorosok biztonságát.

A Life Impacto névre keresztelt új projekt a mai napig az egyetlen ipari méretű megoldás a motoros bukósisak újrahasznosítására, a kiselejtezett sisakok korábban hulladéklerakókba vagy szemétégetőbe kerültek.

AGV K1 bukósisak egy motorkerékpár üzemanyag tankján.

A cél az elhasználódott motorkerékpár-felszereléssel kapcsolatos megközelítés újragondolása, a felesleges hulladék megelőzése a sisakokat alkotó műanyagok leválasztásának és újrahasznosításának hatékony és fenntartható módszerének kidolgozásával. Ezeket az anyagokat a tervek szerint újrahasznosítják új AGV-kben használható alkatrészek előállítására.

Különleges homologizáció.

A Dainese végső célja egy homologizált, környezetbarát sisakmodell bevezetése a piacra. A projekt célja, ragasztók használata nélkül és a felhasznált anyagok csökkentéséve, valamint a különféle sisakok könnyebb anyaghasználata mellett újrahasznosított anyaghasználat lesz.

A Dainese csoport koordinálja és felügyeli az eljárásokat, de további négy olasz cég fogott össze, hogy egyesítsék szakértelmüket és megvalósítsák a tervet.

Együttműködési olasz cégekkel.

A Dainese mellett az

  • Innovando, logisztikai specialista,
  • Re-Sport a Bolognai Egyetem start-up cége amely a kompozit sporteszközök újrahasznosításának innovatív technológiáira összpontosít,
  • Misitano és Stracuzzi akik bio alapú oldószereket szállítanak. a citrusfélék hulladékának felhasználásával.
AGV K3 bukósisak jobb oldala

Eddig 24 kereskedő vesz részt a projektben Európa-szerte. A program pedig 2025 februárjában indul.

Dainese bukósisak újrahasznosítási project. De mégis hogyan?


A kiselejtezett bukósisak összegyűjtése után egy új üzemben dolgozzák fel azokat. Élelmiszeripari hulladékból nyert bioalapú oldószerek (limonén és etil-acetát) segítségével választják el a különböző összetételű műanyagokat (ABS, EPS és PC).

„Célunk továbbra is az életek megmentése. ” Mondta az MCN-nek Massimo Varese, a Dainese csoport kutatás-fejlesztési igazgatója. „A minőségben nem fogunk kompromisszumot kötni. A legyártott sisakok ugyanolyan színvonalúak és biztonsági jellemzőkkel rendelkeznek, mint a friss műanyagból készültek.

„Az egyik cél az is, hogy a program gazdaságilag fenntartható legyen. Ha újrahasznosítjuk, de a sisak ára duplája, akkor ezt nehéz lesz eladni.Csak júliusban kezdtük, így még építjük a gyárat, de az igazi költség akkor jön, ha látjuk, mennyi sisakot tudunk visszaszerezni. Kezdetben az a cél, hogy elérjük az 5000-et. Ha ezt meg tudjuk növelni, akkor a költségek csökkenni fognak.”

Motoros zöld színű AGV bukósisakban balra kanyarodik.

Ha az 5000 bukósisak cél teljesül, a projekt 3700 kg ABS-t, 1056 kg EPS-t és több mint 600 kg PC-t takarít meg. Ezen felül 60%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátás, 60%-kal kevesebb villamos energia és 50%-kal kevesebb víz kellene ezek visszanyeréséhez, mint a szűz anyagok előállításához.

Kapcsolatba tudsz velünk lépni info@motorosokvilaga.hu vagy Facebook oldalunkon

Vélemény, hozzászólás?